Tuesday, December 16, 2008

Give it a shot

一大早的溫度,告訴我現在還是冬天,我在被窩裡並不想起來。躺在我旁邊的電話,卻在七點五十分被叫醒了,看了電話,應該是美國打來,迅速睜開眼睛,開始了簡短的對話。你準備下班,我則要開始去上班,我的睡眠快要結束了,你則要去期待你的休息,像極了你跟隨著我腳步,我先完成某件事,接著你也會跟著去做,或者是說,我也是這樣地跟著你的步調走,兩個沒有交集的人,在那條看不見的某條線上,追趕著彼此,一切就在電話接通的那刻,我們才有些許的連結。

兩個城市,兩個人,一樣的冬天,一樣的熱情。

忽然,台北的冬天,開始了陽光。

膠原蛋白會隨著年齡增長,而越來越少,如同鈣質一樣,也會跟著日曆上的年的數字長大而越來越少,那,在我體內冒險的因子呢?也會這樣的在減少嗎?我不知道。但這幾天,不斷感覺到製造那些冒險因子的器官,異常活躍,時常感到希望,總認為任何事情會有個出口,不去試,怎麼知道?每當有這樣的感覺時,就更顯得興奮,感覺自己還有年輕的熱情,還有追求夢想和希望的動力,就算昨天學長我說怎麼幾個月不見,感覺變老很多了,然而每每在有那感覺的當下,我都還是感覺自己還是當初19歲,那個勇於追求一切的Max。

當手機響起時,兩個城市會被搭上線,而心,也開始暖暖的。

foto is from yahoo.com.tw

8 comments:

Anonymous said...

是種很特別的暖流吧!

能為你提高一些溫度的情節,就好好享受吧!

加油!

Max said...

的確。

當一顆心冰太久,任何的溫暖也像熱浪。不過,我喜歡!

Anonymous said...

呵呵
沒想到浪漫的愛情故事又重演了

heard something about u...
wanna share with u that its exactly the same with the story oscar and I ever had

我那時也是回台灣放假
而跟他相處不到十天
他兩個月後也跑到美國找我
for him,its rather difficult considering his situation (he barely can speak english = =)
so i much more treasure every moment with him and totally understand what long D feels like...

would like to encourage u at least......and....best wishes! :)

Max said...

Ha...good to hear this inspiring fact. although i am not exactly sure what i want, i really want to give this encounter a shot.

i admire Oscor's courage and am happy for you guys having such a good relationship. anyway, at least i am out of basement and see the sun. that is pretty much enough for me so far.

poyu said...

u r really not a can-be-alone guy, r u? :p

anyway, it's good to have someone to share ur life....
u r a warm person, have warm personality, not like me... I am cold, at least cold outside :)
keep it.

Max said...

Ha...long time no see Big Head.

I am a can-be-alone guy la since i know how to get along well with myself. but if there is someone with me, that is even better. i am glad now there is a one who wants to get to know about me.

you are a cold man? how don't i know that? in my opinion, you are a warm person la. btw, do i tell you alan is going to london for his master?

poyu said...

no.... :p
he didn't tell me either

Max said...

anyway, i think you guys are going to meet up in london.

heard he is going there for fashion marketing or what...dunno exact what he studies.

when will u come back?