Monday, October 13, 2008

認錯


認錯,是因為你覺得有錯才需要去完成的動作。但如果認錯可以挽回感情或信任,就算你不認為有錯,又怎樣?

我同事今天跟我討論到這點,他很不以為然地說,如果沒有錯,為什麼要去道歉?如果對方知道你不是真心想要道歉,那結果只會更糟,理性地他,義正言詞的告訴我他的看法。而我卻是持相反地態度,我再想,如果認錯可以挽回一些東西,不管是感情或者是信任,或可能是短暫的開心,那對我來說,都是值得的。

沒有一種行為可以滿足所有的人,我們只能去取絕大值,而絕大值的考量多是來自於自己開心的程度,不用批評,也不用去說服,這就是人性。

我是金牛座,自私的。你是巨蟹座,善良的。你會原諒我嗎?

foto is from flickr.com

5 comments:

Anonymous said...

i've seen ur progressing here..
i like ur point...cuz its also what i would do
nothing's really important if u dont have that special someone..

Anonymous said...

个人认为如果没有错而去认错,只会让对方觉得你离不开他,只会让对方更加为所欲为

關於KKBOX said...

你真的是個很善良的人喔
這種特質不是人人都有的
要好好保持下去喔^^

Anonymous said...

absolutely agree your points.....如果認錯可以挽回一些東西,不管是感情或者是信任,或可能是短暫的開心,那對我來說,都是值得的。.......我覺得出來社會工作,抱著這個態度,也對自己有利的。

Max said...

Thanks for you guys support. I know how to move on and make things better. Now, i just wait and try to make up what i have done.

am i a kind person? i strongly doubt that, ha. but i try to be a nice person. thanks kenji.

Tony,maybe i am the one u said so.that is why i try to apologize.

sk, yes, sometimes being optimistic is a safe way to live in this society.