Thursday, March 19, 2009

夢遊

凌晨兩點手機突然響起,電話那頭問我要不要過去喝個兩杯,心情也煩悶的我,於是開車駛去,短短十分鐘我就到了對方的樓下,一個坐落於市區的老公寓,朋友家在五樓,買了飲料,拖著還在彷彿還在睡覺的身體,用力地爬上五樓。

一個小公寓裡藏著三個不大的房間,一個看似簡陋卻應有盡有的小房間,是朋友專屬,進去有一張小桌子,上面已經放了幾瓶酒了,像是等待被迎娶的新娘,乖乖地做在那,一動也不動。可樂混搭威士忌,雪碧配上伏特加,是接下來的主角,我們兩個一杯接著一杯,在那五坪不到空間裡把酒言歡,盡情讓酒精竄動在我們身體的每一吋細胞,體溫開始上升,房間裡的空氣漸漸稀薄,我開始感到熱,頭也漸漸地有點疼,眼前一亮,那張小小的彈簧床像是小水池一樣,瞬間清涼一擁而上,我四肢攤開用力的倒了下去,過了一會,朋友也接力向我倒了下來。

一張床兩個人,完美的空間分配,我們開始擁抱,然後親吻,酒精在細胞裡的作用除了體溫上升之外,對人體的需求度也會瞬間爆發,於是兩個人退去身上的衣物,回到原始,開始釋放潛在的慾望,突然,對方看著我,我努力將視線和他的眼神對焦,認真地聆聽即將的問題。

「如果今天我沒有男朋友,我追你的話,你會答應嘛?」

突然像是下了雨一樣,體溫不再炙熱,我別過身體,面對牆壁,假裝沒有聽到問題,我好累,累到沒有辦法回答,眼睛這次是真的沉了下來,又回到了夢田。

這一切,原來是我夢遊啊!

with friends at 和民

7 comments:

莫維平 said...

「放了幾瓶酒了,像是等待被迎娶的新娘,乖乖地做在那,一動也不動。」我喜歡這句形容!!

是夢遊!
描述的很真實!

總會有一個單身的人
愛上單身的你~

Anonymous said...

Interesting post. I was never able to remember so much details about my dream.

So do you like that guy in your dream?

Kurisu

Max said...

I am sure i will meet someone special in the future la. thanks.

sometimes recalling dreams is very fun. it is not real but feel so authentic. i dont remember all of them but try to keep the special part.

do i like that guy? i have to say he has no face in my dream. next time i will try to remember his face thought.

Anonymous said...

I thought the guy in your dream is your friend or someone you know.

In the past, I tried to write down what my dreams were, whenever I got up. But it wasn't easy.

Kurisu

Max said...

to Kurisu
ha...sometimes if you break the secret, the result is not always as what you have thought. Thus, i rather prefer not to recall who he really is. a man with no face sounds hotter and with more imaginations.

I agree it is not easy to remember a dream eps when it has gone. But even though I can remember it, so what? it is just a dream, isn't it?

Max

Anonymous said...

Whiskey mixed with coke, vodka along with sprite, nothing more??? Hahaha......



Ralphy

Max said...

Ralphy,
Glad you came.
I think these two kinds of cocktails are quite enough la.