Tuesday, July 29, 2008

I was angry and I am sorry....


I have to say sorry to the girl I yelled at yesterday when I withdrew money. I didn’t know why I was so pissed then but I am really sorry about that now.


總是不斷後悔自己為何那麼容易不耐煩?常常為了趕那一兩分鐘而對朋友或路人大小聲,昨天的大聲,讓我不開心很久,但我相信,被我大聲的那位女士,一定更不開心,根本覺得我無理取鬧。排隊提錢天經地義,排隊等候更是理所當然,昨天的我不知哪跟筋不對,只是她使用提款機的時間太久,來回兩次輸入密碼,感覺不是要提錢,也沒有轉帳的意思,就耗在提款機前面大約五分鐘,不想久等的我突然有點大聲的說,小姐,你好了嗎?你沒有看到有人在排隊嗎?他才驚訝有人排隊享用提款機,故也很不耐煩地對我說,他不知道有人在排隊,如果我趕時間,就給我先用,因此,我就很厚臉皮地用了提款機,但提錢卻提的很心虛,一直在想,自己有必要那麼大聲嗎?想跟對方說聲不好意思,想想又做罷了。但,不知怎的,昨天一整天,一直在想這件事,讓我一直有種很後悔的情緒跑出來,很不好受。


或許,我欠對方一個道歉吧!


人總是會做錯事,一旦做錯事,就會掉進後悔的黑洞,但怎麼讓自己從那逃離,這才是需要學習的。寫完這篇,黑洞頓時亮了起來,我看到前方有個出口,心情也開朗許多。的確,認錯就是後悔最大的敵人。


9 comments:

Anonymous said...

我們這裡有人可以在自動存款機前呆上十幾分鍾,如果提醒他(她)的話有可能還會被他(她)訓一頓......

Max said...

哈。那我該慶幸我遇到好人。
真是對他太抱歉了。

莫維平 said...

佔據公共事物過久
的確會引起等待使用的人不滿..
以後婉轉一點就好了..

Anonymous said...

u cannot live in my country (i know u wont but i still need to say this). my the other group of "slow, common senseless but think they r smarter than u" country man will make u crazy n u will probably end up in a fight with them. i hv long learnt to b patience n extra patience n bloody extra patience!! so, take it easy, young man!

Anonymous said...

sorry, click the wrong button. it was me who wrote the above comment.

Anonymous said...

i should hv said: take it easy young man. u shd consider yourself lucky because u live in a better part of the world than me!! so, b polite next time.

Max said...

yes i am lucky i am here. i know your country and i will be polite when i am there next time. ha

:: 子源 :: said...

我認錯了
道歉了
但對方的表情讓我再次掉進黑洞
唉~

Max said...

"對方的表情讓我再次掉進黑洞",

的確,後悔往往來自於此。